CZCIONKA: A A+ A++ KONTRAST: A1 A2 A3 A4

Kolejna gra miejska rozstrzygnięta – automatyzacja im nie straszna

Grafika wprowadzająca

Rynek potrzebuje fachowców. Potwierdza to liczba studentów i absolwentów Politechniki Opolskiej, którzy błyskawicznie znajdują pracę m.in. w przemyśle.

 

Czy jednak postępująca automatyzacja nie spowoduje redukcji możliwych do zajęcia przez nich etatów? Niekoniecznie. Według danych globalnych wzrośnie liczba pracowników na stanowiskach związanych z bezpośrednią obsługą klienta, inżynieryjnych, a także zarządzających – wszystkie wymagają kompetencji miękkich takich jak umiejętność komunikacji, negocjacji, przywództwa, zarządzania i zdolności adaptacyjnych[1] . Kompetencje miękkie, w tym komunikacja, umiejętność współpracy, budowania relacji, kreatywność, empatia i chęć uczenia się – pozwalają efektywnie wykorzystywać umiejętności techniczne i zmniejszą ryzyko bycia zastąpionym w wyniku automatyzacji procesów[2].

 

Analizując rynkowe trendy staramy się skutecznie dbać zarówno o sferę „twardą” (specjalistyczną wiedzę studenci Politechniki Opolskiej uzyskują na zajęciach czy podczas organizowanych dla nich szkoleń specjalistycznych), jak i „miękką”. Okazją do wzmocnienia tej ostatniej była kolejna edycja gry miejskiej.

 

Tegoroczna gra to 12 studenckich drużyn, 330 łącznie pokonanych kilometrów i ponad 80 przesłanych selfie. Jeden uczestnik przebył średnio 9 km. Niektórzy przebiegli 5 kilometrów, inni prawie 14. Niektórzy odpowiadali od razu, inni dopiero po zdobyciu kolejnego punktu. Przyjęte strategie w niektórych przypadkach opłacały się bardziej, w innych mniej. Jedni stawiali na szybkość, inni nad zadaniami kreatywnymi pochylali się nieco dłużej, co pozwalało uczynić czas swoim sprzymierzeńcem, skracając wynik nawet o 30 minut.

 

Ostatecznie na podium stanęły 4 najsprytniejsze i najbardziej kreatywne studenckie drużyny z Politechniki Opolskiej i Wrocławskiej (gratulujemy!!!):

  • 1 miejsce (bony na zakupy po 350 zł): Here we go again w składzie: Mateusz Pietruszyński, Szymon Polewiak, Emil Zacharewicz;
  • 2 miejsce (bony na zakupy po 250 zł): Eko Trio w składzie: Paulina Bronek, Dominika Bartek, Patrycja Brzezina;
  • 3 miejsce (bony na zakupy po 150 zł): SKN EXPERT w składzie: Elżbieta Kasprzyk, Kamila Barczyk, Dominika Przyklenk;
  • nagroda za kreatywność (bony na zakupy po 100 zł) powędrowała do zespołu Świrki??? w składzie: Katarzyna Młynek, Marta Nawaryńska, Dominika Ratuszny.

Pierwsza z drużyn złamała końcowe hasło w rekordowym czasie 1 godzina i 40 minut! Druga w kolejności zrobiła to 16 minut później. Biorąc pod uwagę, że uczestnicy mogli poruszać się wyłącznie pieszo, jesteśmy wciąż pod wielkim wrażeniem.

Pozostałe drużyny deptały im po piętach, a różnice w czasach były w niektórych przypadkach minimalne. Bombelki; D.A.D.; DreamTeam; FizjoTrójca; Karakany; Pierońskie Chopy; Piwoszki; Świrki???; Zespół R –fajnie, że byliście z nami.

 

Budując współpracę u studentów nie możemy zapominać o szlifowaniu tej umiejętności u siebie. I właśnie za serdeczną współpracę, otwartość,  przyjęcie rozgrywki pod swój dach i ufundowanie nagród dziękujemy Bibliotece Głównej Politechniki Opolskiej z panią dyrektor Anną Jandziak na czele.

 

Już dziś wyglądamy następnego rozdania i zapraszamy na kolejną grę miejską. Zarówno tych głodnych rewanżu, bo na podium nie stanęli, jak i nowych zawodników. Im również po takim treningu automatyzacja nie będzie straszna.

 


[1] ManpowerGroup Solutions, Market Analysis and Gartner’s Talent Neuron, 2018

[2] ManpowerGroup Solutions, 2018 BADANIE NIEDOBORU TALENTÓW, Jak rozwiązać problem niedoboru talentów? PRZYGOTUJ, POZYSKUJ, POŻYCZAJ I PRZENOŚ